fbpx

Mateusz Szymański (gry komputerowe / Polska)

Na pewno wiele razy Twoją uwagę zwróciło jak bardzo realistyczne w grach są odgłosy wydawane przez potwory. No ale właśnie, przecież w rzeczywistości ich nie ma! Skąd więc wiadomo czy skrzeczą, jęczą, wyją, albo zawodzą? Jak to się dzieje, że czujesz się jakby nie było nic bardziej naturalnego na świecie niż odgłos strzygi? O tym i o innych aspektach udźwiękowienia fantastycznych stworów opowie nasz gość – Mateusz Szymański. 

Skąd będzie to wiedział? Mateusz od 2017 roku jest Sound Designerem w CD Projekt RED, a także muzykiem aktywnie działającym w niszowym klimacie Ambient and Depressive Folklore. W pracy na co dzień zajmuje się tworzeniem udźwiękowienia do gry Gwint: Wiedźmińska Gra Karciania. Jego głównym, zajęciem przy Gwincie jest na ogół tworzenie efektów dźwiękowych do Kart, Modeli 3D liderów oraz plansz, na których rozgrywają się potyczki, ale to nie wszystko czym się zajmuje. Więc jeśli chcesz wiedzieć jakim głosem skrzeczy leszy, czyli skąd się biorą dźwięki potworów w grach…. przyjdź koniecznie na prelekcje Mateusza!